Så "föddes" mina änglar!

Eftersom jag har fått förfrågan om jag tar beställning på mina änglar vill jag berätta lite om hur dom kom till.
Jag har alltid tyckt att Tilda-änglarna är så fina men har insett att jag inte kan göra  dem då det ska sys på maskin, är inte så bra på det så jag hittade på mina egna änglar.  Jag tänkte först att jag skulle göra änglar på beställning och att man då skulle kunna ge/skicka mig ett tyg som man gillar, t ex från ett plagg man själv haft som barn eller som någon anhörig haft och så skulle jag göra en ängel med det tyget. Änglarna skulle också ha navel bestämde jag för när mina barnbarn Mette och Unni var små och var trötta hade dom alltid en hand på naveln och när dom började prata kallade dom naveln för Nono så därför kallar jag mina änglar för Nono-ängel och dom har en knapp på magen som symboliserar naveln. Sen har dom en magnet i baken så dom kan sitta på t ex en burk. Det  tar ju "lite" tid att göra dom så jag har inte bestämt om jag orkar ta beställning på dem. Jag har  gjort ganska många och gett bort  så jag känner väl att jag vill vila lite från dom, men om jag ändrar mig så kommer det att synas på bloggen.

Här är min Nono-ängel med tyg från en klänning som jag hade när jag var bebis. Det här är en av de första änglarna jag gjort, så dom har kanske blivit lite sötare med tiden.

(Klicka på bilden för större bild)


Sen har jag fått förfrågan om mall på mina små tårtlådor.  Om man vill ha mallen på tårtlådan så kan man maila mig så skickar jag den. Skriv "tårtlåda" som ämne i mailet.
[email protected]

Kommentarer
Postat av: marizza

jättefin ängel .

tycker själv det är jobbigt med beställningar .

men säljer gärna av mina färdiga alster .

ha en bra helg

2009-10-09 @ 10:42:38
URL: http://www.metrobloggen.se
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Åh, en sådan fin blogg du har. Jag gillar verkligen dina små flickor du gör och även mössen är himla söta :D Kul att jag hittat hit, kommer gärna igen!

2009-10-25 @ 01:48:37
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Märta Sjöström

Vacker ängel!Och fin blogg!

2009-10-26 @ 21:15:32
URL: http://fammohandarbetar.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Hej!



Jag är ute på ”letar”runda och säker ett roligt virkmönster på en bil att virka till Musen guld och Raggarmusen silver. Har du något

Tips!



Underbar blogg du har.



Lisbet

2009-11-01 @ 10:45:56
URL: http://www.articsisters.blogspot.com
Postat av: Ninna

Så mycket fina saker du gör, dessutom en trevlig blogg :)

2009-11-02 @ 22:59:04
URL: http://mimejd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0