Leka affär

Satt och letade bland mina foton och kom in på mappen "affär" och tänkte att jag skulle visa den.
Jag har tre barnbarn varav två är flickor Mette född 4 september 2002 och Unni född 5 september 2004. När de skulle fylla 5 respektive 3 år ville jag hitta på något annorlunda, tycker inte det är så roligt på "Barnens hus":) Jag gjorde en egen liten affär, använde mig av ett gammalt skrivbord som stomme. Här kommer några bilder på resultatet. 



Ni ska veta att det är den mest uppskattade present som jag  har gett till någon. Eftersom dom fyller dagarna efter varandra så kom själva affärsdisken med några varor på Mettes födelsedag och hyllan med övriga varor på Unnis födelsedag. Det var  jätteroligt och se hur dom packade upp varorna som jag lagt i påsar och ställt i hyllorna.  Köpte också två likadana "arbetsklänningar" som jag satte namnskylt på, uppskattat ska Ni veta. Jag satte även en ringklocka på disken så man kunde ringa om det inte fanns någon personal i butiken.  Sen var det bara att handla.
Längst ner i hörnet på näst sista bilden ligger några glasspinnar oxå, dom är gjorda av rundstav målade i mintgrönt, rosa och ljusgult, en del t o m doppade i choklad (brunfärg). Det var jätteroligt att göra affären och varorna, ett tips och ett garanterat uppskattat arbete.


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! Vad roligt att du kikade in hos mig!! Alltid roligt när folk lämnar evtryck efter sig!

Jo både korten och en del av askarna har jag vikt själv. Väskkortet är jätte enkelt att göra med lite cardstock (kraftigare papper) och så biggar jag, altså drar ett streck med en särskilld "kniv" som inte går rätt igenom med min pappersskärare, jag där jag vill att vecken ska vara. Sen klär jag väskan med mönsterpapper och dekorationer. Och trär i ett bad som ska vara handtag. Det finns säkert mallar på nätet att gå efter med.

En del av boxarna gjorde jag så de skulle se ut som böcker men det är lite svårare att förklara, men inte heller särskillt svårt att göra. Bara pilligt.

Ha en bra dag!! Kram Mia

2009-09-13 @ 19:19:25
URL: http://miaspysselhorna.blogspot.com
Postat av: Mia

Oj jag glömde att säga.. Gud vilken söt affär du har gjort till barnen. Hade jag haft en sån när jag var liten hade jag varit överlycklig!!!



Mia

2009-09-13 @ 19:21:23
URL: http://miaspysselhorna.blogspot.com
Postat av: Kicki

Vilken fin affär!! Jag har funderat på att bygga en liten borg i dotterns rum men nu när jag ser ditt superfina bygge undrar jag om jag inte ska satsa på en affär istället :-)

2012-03-21 @ 12:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0